Retail

checkmark.svg

Få verdifull innsikt gjennom dyptgående artikler

checkmark.svg

Øk din bransjeforståelse med tilpassede løsninger

checkmark.svg

Ligg et steg foran ved hjelp av de nyeste trendene

Langsiktige og lønnsomme kundeforhold

Langsiktige og lønnsomme kundeforhold

Selskaper som driver detaljhandel har lenge jobbet hardt for å bygge langsiktige relasjoner med sine kunder. For å ligge ett steg foran konkurrentene, og forbrukerne, stilles det krav til at man virkelig går i dybden for å bli kjent med sine kunder. Det handler til dels om å forstå dine eksisterende kunder ut i fra ett personlig og finansielt perspektiv, men også om å kunne visualisere kundereisen. På denne måten får man som detaljhandel innsikt i kundenes adferd og  hvordan du kan ta deg av dem på best mulig måte, samt for eksempel hvor mye penger de bruker fysisk i butikk kontra online. Ved å kombinere en dyptgående kunnskap om den eksisterende kundeporteføljen med data fra eksterne kilder kan man identifisere adferdsmønstre og trender, og dermed komme opp med mer nøyaktige prognoser for å tiltrekke seg nye kunder.

Med en økning i mengden tilgjengelig data om kundeadferd har man i dag tilgang til mer informasjon enn noen gang tidligere, og dermed også flere muligheter. Med tilgang til data, relevant innsikt og de rette verktøyene finnes det i morgendagens detaljhandel et stort potensial for å bli mer konkurransedyktig og hele tiden ligge ett steg foran. Analysen og innsikten man får fra kombinerte data gjør det mulig å benytte seg av spissede tilbud, effektivisere salgs- og markedsføringsaktiviteter og identifisere nye kundegrupper. Smarte data gjør dette mulig.

Kundecase

Bisnode gjør motekjeden Lindex smartere!

For Lindex har kundeklubben More at Lindex, som driver salg og kundepleie for Lindex-målgruppen, blitt en gullgruve. Motekjeden får hjelp av en smart dataløsning fra Bisnode, som gjør det enkelt å verve kunder til medlemmer uansett hvor i Norden de bor.

Les mer

Få hjelp av Bisnode gjennom hele kundereisen

Bruk smarte data for å drive salg fra prospekt til lojale kunder

Finn nye kunder

Bruk smarte data for å finne de kundene som er nærmest en kjøpsavgjørelse. Gjennom å bruke Bisnodes markedsledende data- og analysemodeller kan vi hjelpe deg å finne de beste potensielle kundene, og finne ut når det er størst sjanse for at de vil gjøre et kjøp.

Er du klar for å begynne å jobbe datadrevet?

Ring oss

Vi tar i mot samtaler hverdager 8 -16.

22 45 93 34

Bli kontaktad

Øke konverteringen

Forbedre konverteringsfrekvensen på dine beste kunder som bruker smarte data for å optimalisere kriterier og prosesser for dine tilbud. Tilpass dine tilbud og maksimere avkastningen for ulike kundesegmenter ved å kombinere finansiell informasjon og markedsdata for hver potensielle kunde.

Er du klar for å begynne å jobbe datadrevet?

Ring oss

Vi tar i mot samtaler hverdager 8 -16.

22 45 93 34

Bli kontaktad

Driv mersalg

Bruk smarte data for å få innsikt i sanntid - både på potensialet for mersalg og hendelser som indikerer en endring i risikonivået for kunden. Ved å integrere våre analyseverktøy for smarte data med CRM eller dine system for markedsføring automatisering og salgsstøtte, kan vi hjelpe deg på en daglig basis for å forutsi dine beste salgs- og kundeservicemuligheter. Samtidig hjelper vi deg med å håndtere risikoene som oppstår.

Er du klar for å begynne å jobbe datadrevet?

Ring oss

Vi tar i mot samtaler hverdager 8 -16.

22 45 93 34

Bli kontaktad

Bygg kundelojalitet

Bruk smarte data for å kontinuerlig overvåke og administrere ditt kundeforhold i hele kundens livssyklus. Ved å integrere våre verktøy for smarte data med CRM-systemet CX eller markedsføring automatisering, kan vi hjelpe deg med å administrere alle dine kunderelasjoner.

Er du klar for å begynne å jobbe datadrevet?

Ring oss

Vi tar i mot samtaler hverdager 8 -16.

22 45 93 34

Bli kontaktad