Retail

check_fat_green.png

Få verdifull innsikt gjennom dyptgående artikler

check_fat_green.png

Øk din bransjeforståelse med tilpassede løsninger

check_fat_green.png

Ligg et steg foran ved hjelp av de nyeste trendene

Langsiktige og lønnsomme kundeforhold

Langsiktige og lønnsomme kundeforhold

Selskaper som driver detaljhandel har lenge jobbet hardt for å bygge langsiktige relasjoner med sine kunder. For å ligge ett steg foran konkurrentene, og forbrukerne, stilles det krav til at man virkelig går i dybden for å bli kjent med sine kunder.

Det handler til dels om å forstå dine eksisterende kunder ut i fra ett personlig og finansielt perspektiv, men også om å kunne visualisere kundereisen. På denne måten får man som detaljhandel innsikt i kundenes adferd og  hvordan du kan ta deg av dem på best mulig måte, samt for eksempel hvor mye penger de bruker fysisk i butikk kontra online.

  • Ved å kombinere en dyptgående kunnskap om den eksisterende kundeporteføljen med data fra eksterne kilder kan man identifisere adferdsmønstre og trender, og dermed komme opp med mer nøyaktige prognoser for å tiltrekke seg nye kunder.

Med en økning i mengden tilgjengelig data om kundeadferd har man i dag tilgang til mer informasjon enn noen gang tidligere, og dermed også flere muligheter.

  • Med tilgang til data, relevant innsikt og de rette verktøyene finnes det i morgendagens detaljhandel et stort potensial for å bli mer konkurransedyktig og hele tiden ligge ett steg foran.
  • Analysen og innsikten man får fra kombinerte data gjør det mulig å benytte seg av spissede tilbud, effektivisere salgs- og markedsføringsaktiviteter og identifisere nye kundegrupper. Smarte data gjør dette mulig.
Kundecase

Bisnode gjør motekjeden Lindex smartere!

For Lindex har kundeklubben More at Lindex, som driver salg og kundepleie for Lindex-målgruppen, blitt en gullgruve. Motekjeden får hjelp av en smart dataløsning fra Bisnode, som gjør det enkelt å verve kunder til medlemmer uansett hvor i Norden de bor.

Les mer

Få hjelp av Bisnode gjennom hele kundereisen

Bruk smarte data for å drive salg fra prospekt til lojale kunder

Finn nye kunder

Bruk smarte data for å finne de kundene som er nærmest en kjøpsavgjørelse. Gjennom å bruke Bisnodes markedsledende data- og analysemodeller kan vi hjelpe deg å finne de beste potensielle kundene, og finne ut når det er størst sjanse for at de vil gjøre et kjøp.

Er du klar for å jobbe datadrevet?

Ring oss

Vi tar i mot samtaler hverdager 8 -16.

22 45 93 34

Bli kontaktad

Øke konverteringen

Forbedre konverteringsfrekvensen på dine beste kunder som bruker smarte data for å optimalisere kriterier og prosesser for dine tilbud. Tilpass dine tilbud og maksimere avkastningen for ulike kundesegmenter ved å kombinere finansiell informasjon og markedsdata for hver potensielle kunde.

Er du klar for å jobbe datadrevet?

Ring oss

Vi tar i mot samtaler hverdager 8 -16.

22 45 93 34

Bli kontaktad

Driv mersalg

Bruk smarte data for å få innsikt i sanntid - både på potensialet for mersalg og hendelser som indikerer en endring i risikonivået for kunden. Ved å integrere våre analyseverktøy for smarte data med CRM eller dine system for markedsføring automatisering og salgsstøtte, kan vi hjelpe deg på en daglig basis for å forutsi dine beste salgs- og kundeservicemuligheter. Samtidig hjelper vi deg med å håndtere risikoene som oppstår.

Er du klar for å jobbe datadrevet?

Ring oss

Vi tar i mot samtaler hverdager 8 -16.

22 45 93 34

Bli kontaktad

Bygg kundelojalitet

Bruk smarte data for å kontinuerlig overvåke og administrere ditt kundeforhold i hele kundens livssyklus. Ved å integrere våre verktøy for smarte data med CRM-systemet CX eller markedsføring automatisering, kan vi hjelpe deg med å administrere alle dine kunderelasjoner.

Er du klar for å jobbe datadrevet?

Ring oss

Vi tar i mot samtaler hverdager 8 -16.

22 45 93 34

Bli kontaktad