Telekom

check-mark-blue.png

Få verdifull innsikt gjennom dyptgående artikler

check-mark-blue.png

Øk din bransjeforståelse med tilpassede løsninger

check-mark-blue.png

Ligg et steg foran ved hjelp av de nyeste trendene

Innsikt for en bransje i stadig forandring

Innsikt for en bransje i stadig forandring

Telekombransjen gjennomgår akkurat nå en omfattende endringsreise. For å kunne imøtekomme kundenes forventninger, finne nye inntektskilder og fremdeles være konkurransedyktige må mange telekomselskaper tilpasse både kampanjer og kommunikasjon for å nå ut til sine kunder på en bedre måte.

  • En forutsetning for dette er at selskapene har evnen til å henge med på en raskt skiftende forbrukeradferd, og forstå hva kundene ønsker seg.
  • Dette krever igjen en evne til å analysere store mengder data, delvis fra den eksisterende kundedatabasen, men også fra online-data som tar for seg kundenes adferd på nettet og offline-data i form av blant annet informasjon fra folkeregisteret.

Det er denne kombinasjonen av informasjonskilder som er nøkkelen til å kunne møte kundene på deres premisser. Når store datamengder øker i kompleksitet, og samtidig sies å være løsningen, kan utfordringen fremstå som vanskelig å håndtere.

  • Med de rette verktøyene og korrekt informasjon åpner denne situasjonen opp for nye muligheter.
  • Gjennom tilgang til data, spissede analyser og relevant innsikt kan man i et datadrevet og raskt endrende marked utnytte et stort potensial for å bli mer konkurransedyktig, fremme målrettede tilbud og kampanjer og effektivisere salgs- og markedsføringsaktiviteter.
  • Smarte data gjør dette mulig.

Få hjelp av Dun & Bradstreet gjennom hele kundereisen

Bruk smarte data for å drive salg fra prospekt til lojale kunder

Finn nye kunder

Bruk smarte data for å finne de kundene som er nærmest en kjøpsavgjørelse. Gjennom å bruke våre markedsledende data- og analysemodeller kan vi hjelpe deg å finne de beste potensielle kundene, og finne ut når det er størst sjanse for at de vil gjøre et kjøp.

Øke konverteringen

Forbedre konverteringsfrekvensen på dine beste kunder som bruker smarte data for å optimalisere kriterier og prosesser for dine tilbud. Tilpass dine tilbud og maksimere avkastningen for ulike kundesegmenter ved å kombinere finansiell informasjon og markedsdata for hver potensielle kunde.

Driv mersalg

Bruk smarte data for å få innsikt i sanntid - både på potensialet for mersalg og hendelser som indikerer en endring i risikonivået for kunden. Ved å integrere våre analyseverktøy for smarte data med CRM eller dine system for markedsføring automatisering og salgsstøtte, kan vi hjelpe deg på en daglig basis for å forutsi dine beste salgs- og kundeservicemuligheter. Samtidig hjelper vi deg med å håndtere risikoene som oppstår.

Bygg kundelojalitet

Bruk smarte data for å kontinuerlig overvåke og administrere ditt kundeforhold i hele kundens livssyklus. Ved å integrere våre verktøy for smarte data med CRM-systemet CX eller markedsføring automatisering, kan vi hjelpe deg med å administrere alle dine kunderelasjoner.