Kundeservice Privat

Kom i kontakt med vårt kundeservice for privatpersoner

Bli kontaktet

Kom i kontakt med oss

Sjekk deg selv ved å logge inn på selvbetjeningsportalen Min Side.

Kontakt oss

Har du spørsmål om resultatet av kredittsjekken må du kontakte selskapet som har bestilt kredittsjekken av deg. Informasjon om betalingsanmerkninger oppgis ikke på telefon.

E-post behandles mellom kl. 9 - 15

Bli kontaktet

Sjekk deg selv

Du kan sjekke deg selv og administrer din kredittsperre ved å logge deg inn på vår selvbetjeningsportal Logg inn Min Side

Spørsmål & svar

Under finner du de vanligste spørsmålene rundt kredittopplysning og gjenpartsbrev.

Gjeldsregistret vil forebygge gjeldsproblemer.

Gjeldsregistrene er blitt opprettet på bakgrunn av Gjeldsinformasjonsloven (av 1.11. 2017, Barne- og familiedepartementet). Formålet er å legge til rette for mer presise kredittvurderinger, for å bidra til at færre husholdninger havner i gjeldsproblemer.

Finansforetak er pålagt å rapportere inn til disse registrene og bruke tilgjengelig informasjon ved innvilgelse av lån eller kreditt.

De 2 selskapene som til nå har opprettet gjeldsregister er:

Gjeldsregisteret AS    Norsk Gjeldsinformasjon

  • Har du spørsmål om, eller innsigelser til et lån, må henvendelsen rettes direkte til den bank som står oppført tilknyttet lånet i gjeldsregisteret.
  • Gjeldsregistrene har kun informasjon rapportert inn fra Finansforetak

Slik får du oversikt over usikret gjeld

Send en e-post til: ksp.no@bisnode.com.

  • Oppgi navn, fødselsdato og merk e-posten med "Nyregistrering i databasen".
  • Du må være 18 år for å bli registrert i vår database.

Hvem som har foretatt kredittsjekk fremgår av den innledende teksten i gjenpartsbrevet.

  • På gjenpartsbrevet finner du adresse og telefonnummer til kunden, som selv må svare på hvorfor kredittsjekk er foretatt.
  • Kredittsjekk skal kun foretas ved et saklig behov.

Her finner du svar på flere spørsmål rundt Gjenpartsbrev