Kundeservice Privat

Kom i kontakt med vårt kundeservice for privatpersoner

Bli kontaktet

Kom i kontakt med oss

Sjekk deg selv ved å logge inn på selvbetjeningsportalen Min Side.

Kontakt oss

Har du spørsmål om resultatet av kredittsjekken må du kontakte selskapet som har bestilt kredittsjekken av deg. Informasjon om betalingsanmerkninger oppgis ikke på telefon.

E-post behandles mellom kl. 9 - 15

Bli kontaktet

Sjekk deg selv

Du kan sjekke deg selv og administrer din kredittsperre ved å logge deg inn på vår selvbetjeningsportal Logg inn Min Side

Spørsmål & svar

Under finner du de vanligste spørsmålene rundt kredittopplysning og gjenpartsbrev.

Send en e-post til: ksp.no@bisnode.com. Oppgi navn, fødselsdato og merk e-posten med "Nyregistrering i databasen". Du må være 18 år for å bli registrert i vår database.

Hvem som har foretatt kredittvurderingen, fremgår av den innledende teksten i gjenpartsbrevet. Her fremgår også adresse og telefon til kunden, som selv må svare på hvorfor kredittvurdering er foretatt. Kredittvurdering skal kun foretas ved et saklig behov.

Her finner du svar på flere spørsmål rundt Gjenpartsbrev

Ønsker du opplysninger på deg selv kan du hente dette her: MIN SIDE

Et avslag på en kredittsøknad kan ha flere årsaker. Betalingsanmerkninger kan være en årsak, men også inntekt eller evt næringsinteresser kan spille inn. Det er alltid vår kunde (foretaket som har bedt om kredittvurderingen) som avgjør om en kreditt skal innvilges eller ikke. For å få informasjon om hvorfor den søknad har blitt avslått må du kontakte foretaket der du har søkt kreditt. (Se gjenpartsbrev) Det er foretaket som har bestilt kredittopplysningen som må gi et svar på hva som er årsaken.