Kundeservice Privat

Vi er her for å hjelpe deg

Logg inn Min Side

Vi er her for å hjelpe deg. Se gjerne om du finner svar på det du lurer på nedenfor:

Har noen tatt en kredittsjekk av deg?

Har du spørsmål om resultatet av kredittsjekken må du kontakte selskapet som har bestilt kredittsjekken av deg.  

Du kan sjekke deg selv - se hvem som har tatt kredittsjekk, og administrer din kredittsperre ved å logge deg inn på vår selvbetjeningsportal "Min Side.

Logg inn Min Side

Slik får du oversikt over usikret gjeld?

I gjeldsregisteret får du innsikt i hva som er registrert av usikret gjeld (forbrukslån, kredittkort og kjøpekort) i ditt navn og i hvilken bank.

Logg deg inn på selvbetjeningsportalen hos Gjeldsregistrene:

Gjeldsregisteret AS   Norsk Gjeldsinformasjon

Spørsmål & svar

Under finner du de vanligste spørsmålene rundt kredittopplysning, gjenpartsbrev og gjeldsregisteret. Finner du ikke svaret på ditt spørsmål, ta gjerne kontakt med oss (kontaktskjema nederst på siden)

Send en e-post til: ksp.no@bisnode.com.

Oppgi navn, fødselsdato og merk e-posten med "Nyregistrering i databasen". Du må være 18 år for å bli registrert i vår database.

Hvem som har foretatt kredittsjekk fremgår av den innledende teksten i gjenpartsbrevet.

Her finner du også adresse og telefonnummer til kunden, som selv må svare på hvorfor kredittsjekk er foretatt. Kredittsjekk skal kun foretas ved et saklig behov.

Her finner du svar på flere spørsmål rundt Gjenpartsbrev

Et avslag på en kredittsøknad kan ha flere årsaker. Betalingsanmerkninger kan være en årsak, men også inntekt eller evt næringsinteresser kan spille inn.

Det er alltid vår kunde (foretaket som har bedt om kredittsjekk) som avgjør om en kreditt skal innvilges eller ikke. For å få informasjon om hvorfor den søknad har blitt avslått må du kontakte foretaket der du har søkt kreditt. (Se gjenpartsbrev). Det er foretaket som har bestilt kredittopplysningen som må gi et svar på hva som er årsaken.

  • Har du spørsmål om, eller innsigelser til et lån, må henvendelsen rettes direkte til den bank som står oppført tilknyttet lånet i gjeldsregisteret.
  • Gjeldsregistrene har kun informasjon rapportert inn fra Finansforetak.

Kundeservice for privatpersoner

Du kommer enklest i kontakt med oss ved å sende e-post eller fylle ut kontaktskjema nedenfor.

 

Informasjon om betalingsanmerkninger oppgis ikke på telefon.

  • E-post besvares hverdager fra kl. 9 - 15
  • Telefon besvares hverdager fra kl. 9 - 11
Icon_Dot_Heart.svg

Kundeservice privatpersoner

E-post: ksp.no@bisnode.com

Telefon: 22 45 93 40

 

Services

Informasjon om betalingsanmerkninger oppgis ikke på telefon.

  • E-post besvares hverdager fra kl. 9 - 15
  • Telefon besvares hverdager fra kl. 9 - 11

Bli kontaktet