Effekten av datadrevet markedsføring

Velkommen til gratis frokostseminar 23. mai i Oslo.

MELD DEG PÅ HER


Stadig økende forventninger fra markedet til relevant innhold og riktig kommunikasjon, setter helt nye krav til markedsføring, data og innsikt.

På dette seminaret vil du høre mer om hvordan flere store virksomheter jobber med data og innsikt. Du vil få presentert gode eksempler på at vel anvendte data kan gi fantastiske resultater – samt hvilke erfaringer og utfordringer markedsførere har i dagens datadrevne marked.

Meld deg på seminaret og lær mer om disse temaene:

  • Hvordan jobbe effektivt med data og innsikt for å skape verdi?
  • Hvilke konsekvenser kan det få om jeg ikke har kontroll på kundedataene?
  • Hva er de største utfordringene i en markedsførers hverdag?
  • Hvilke gode erfaringer fra andre kan jeg benytte i egen virksomhet?
Program

Program

Kl. 08:30–08:40: Velkommen

Arne Rosness, salgsspesialist/rådgiver i Bisnode

Hanne Norstrøm-Ness.jpg

Kl. 8:40–09:10: Smarttenkt med Vipps

Hanne Norstrøm-Ness, Markedsdirektør i Vipps.

En av levereglene i Vipps heter rett og slett #smarttenkt. Folk i Vipps er nemlig litt ekstra nysgjerrige og elsker innsikt. Fra trender, tall og folk. Vipps har et knallhardt fokus på detaljer som skaper befriende, enkle opplevelser. Både det som er "nitti gritti" og det som skaper eureka-øyeblikk. Hvordan Vipps jobber med data som drivkraft, slik at verdifull innsikt blir resultatet, er noe av det Hanne Norstrøm-Ness skal snakke mer om.

Havard-Bakken.jpg

Kl. 09:10–09:45: Den Store Annonsørrapporten

Håvard Bakken, Fagdirektør i ANFO. 

Håvard vil snakke om hovedkonklusjonene i annonsørrapporten. To av utfordingene i 2018 var at svært få klarer å utnytte egne data i markedsføringen, og mange sliter med å måle effekten på tvers av ulike kanaler. 

Kl. 09:45–10:00: Pause

Toralf Waaktaar-Slokvik.jpg

Kl. 10:00–10:30: Kundedata – en markedsførers superkrefter

Toralf Waaktaar-Slokvik, COO i OMG OCULOS.

Toralf vil snakke om betydningen av gode kundedata og hvordan dette kan være en markedsførers superkrefter – dersom det brukes riktig. I tillegg vil han presentere et case som viser hvilken effekt man kan oppnå ved bruk av kundedata gjennom marketing automation. 

Maria Camilla Nørgaard.jpg

Kl. 10:30–11:00: DNBs reise mot å bli en datadrevet organisasjon

Maria Camilla Nørgaard, Enterprise Information Architect i DNB.

Hvordan jobber DNB med å styrke relasjonen til sine kunder via digitale kanaler? Dette er et spørsmål DNB jobber med hver dag, og svaret ligger i en kombinasjon av kultur, prosesser og teknologi. Maria vil presentere bankens erfaringer og tanker om hvordan de tar dette fra teori til praksis.

TID OG STED:

  • DATO: Torsdag 23. mai. Frokost kl.: 08:00–08:30. Faglig program kl.: 8:30–11:00.
  • STED: Høyres Hus i Stortingsgata 20.
  • PRIS: Seminaret er gratis.

Meld deg på frokostseminaret i dag. NB! Antall plasser er begrenset. 

MELD DEG PÅ HER