Ved å koble din egen kundeinformasjon til kvalitetsdata kan du lage effektive strategier basert på egen analyse eller med støtte fra Bisnodes analyseeksperter.
Bisnodes løsninger gjør det mulig å arbeide strategisk med innsikt på hvilke kunder som kan gi deg en større andel av sine innkjøp, som trolig vil slutte å være kunder, og hva er de mest lønnsomme over tid.
Med denne innsikten, kan du tilpasse kommunikasjon og tilbud for å bygge et langsiktig forhold med de kundeprofiler som har høyest kundelevetid.
Du kan identifiser kunder med stort utviklingspotensial for å få bedre forståelse for deres behov, og tilpasse kampanjer ved å skille kundens faktiske innkjøp fra din andel av deres totale innkjøp.
Identifisere dine mest lojale kunder, og de kundene som har størst uutnyttet potensial.
Det hjelper deg å ivareta kundeforholdet, og tilpasse servicenivået for lojale kunder:
- Prioriter dine salgs- og markedsføringsaktiviteter på en bedre måte
- Oppdag uutnyttede salgsmuligheter med oversikt over ditt selskaps andel av kundens totale innkjøpspotensial.
- Fordel ressursene riktig med en segmentering av kundene basert på faktiske kjøp og kjøpspotensial.
- Forenkle arbeidet med å lage inntektsprognoser ved å ha oversikt over potensialet i kundebasen
- Bygg lojalitet ved å identifisere din andel av kundens innkjøp