Datadrevet markedsføring

Hvordan beholde og utvikle dine kunder

Det er et unektelig faktum at det koster mer å finne en ny kunde enn å beholde en eksisterende.

Det er derfor viktig å forstå både hvem som er dine beste kunder i dag, og hvem som har potensial til å kjøpe mer og bli dine beste kunder i fremtiden – det vil si kunder der du kan få en større andel av deres innkjøp, også kalt «Share of Wallet».

For mange selskaper er det en utfordring å få et klart bilde på potensialet i din kundemasse. Du vet hvor mye dine kunder kjøper av deg, men du trenger informasjon om markedet for å kunne gjøre en korrekt vurdering av situasjonen.

Du trenger å vite:
  • Hvor mye kjøper kunden for totalt
  • Hvor mye kjøper kundene hos ulike leverandører 

Utvikle en vekststrategi med datadrevet analyse

Ved å koble din egen kundeinformasjon til kvalitetsdata kan du lage effektive strategier basert på egen analyse eller med støtte fra Bisnodes analyseeksperter. 

Bisnodes løsninger gjør det mulig å arbeide strategisk med innsikt på hvilke kunder som kan gi deg en større andel av sine innkjøp, som trolig vil slutte å være kunder, og hva er de mest lønnsomme over tid.

Med denne innsikten, kan du tilpasse kommunikasjon og tilbud for å bygge et langsiktig forhold med de kundeprofiler som har høyest kundelevetid.

Du kan identifiser kunder med stort utviklingspotensial for å få bedre forståelse for deres behov, og tilpasse kampanjer ved å skille kundens faktiske innkjøp fra din andel av deres totale innkjøp.

Identifisere dine mest lojale kunder, og de kundene som har størst uutnyttet potensial.

Det hjelper deg å ivareta kundeforholdet, og tilpasse servicenivået for lojale kunder:
  • Prioriter dine salgs- og markedsføringsaktiviteter på en bedre måte
  • Oppdag uutnyttede salgsmuligheter med oversikt over ditt selskaps andel av kundens totale innkjøpspotensial.
  • Fordel ressursene riktig med en segmentering av kundene basert på faktiske kjøp og kjøpspotensial.
  • Forenkle arbeidet med å lage inntektsprognoser ved å ha oversikt over potensialet i kundebasen
  • Bygg lojalitet ved å identifisere din andel av kundens innkjøp

 

Deutsches Bilanzen Seminar


Maksimer salget til dine eksisterende kunder.

I Bisnode har vi erfarne analytikere og forretningsutviklere som kan lose deg gjennom prosessen.

Vi hjelper deg med å finne den rette løsningen for dine behov

Vi er eksperter på data og analyser. Vi vil gjerne hjelpe deg med å bli mer datadrevet. Fyll inn skjemaet, og vi kontakter deg for en innledende samtale.

Les mer om personvern