Forutse og reduser kundetap

Forebygg tap av kunder

kom i gang
checkmark.svg

Unngå kundetap ved å ha oversikt over historiske mønster

checkmark.svg

Øk lønnsomheten og behold flere kunder

checkmark.svg

Øk kundenes livstidsverdi med forbedret kundelojalitet

Bedre og lengre kundeforhold

Bedre og lengre kundeforhold

I enkelte bransjer er kundefrafall (churn) så høy som 40 prosent i løpet av et år. Dette gjelder spesielt bransjer der det er høy konkurranse og enkelt for kundene å bytte leverandør. Et godt eksempel er telekombransjen. Mange selskaper er opptatte med å identifisere og tiltrekke seg nye kunder, og glemmer at det er minst like viktig å ha en strategi for å minimere tap av kunder og øke levetiden på hver enkelt kunde.

Det kan koste opp til fem ganger så mye å tiltrekke seg en ny kunde som det gjør å beholde en eksisterende kunde. Når man mister en kunde er det viktig å forstå hvorfor, og hvilken type kunde som velger å avslutte forholdet, slik at du kan minimere risikoen for at det skjer igjen. Med en churn-analyse kan du få svar på disse spørsmålene, og dermed få et klarere bilde av risikoene i din eksisterende kundeliste og hvilke typer kunder du bør prioritere i fremtiden.

Ved å jobbe strategisk med innsikt om hvilke kunder som sannsynligvis kommer til å forlate deg, og hvilke som er mest lønnsomme, over lengre tid kan du tilpasse kommunikasjonen og tilbudet ditt for å etablere langsiktige kundeforhold med de kundeprofilene som har høyest livstidsverdi (Customer Lifetime Value).

Øk lønnsomheten ved å redusere kundetapet

Øk lønnsomheten ved å redusere kundetapet

Identifiser variabler som kan påvirke churn

  • Forutse risiko for kundefrafall ved å identifisere kjennetegn for den gruppen som forsvinner ut av kundemassen.
  • Forebygg kundetap ved å forstå hendelser som utløser frafall.
  • Utvikle strategier for å tiltrekke dere kundeprofiler med potensial for et langt kundeforhold
Effektiviser virksomheten med økt kundelivstidsverdi

Effektiviser virksomheten med økt kundelivstidsverdi

Økt lojalitet gir lengre kundeforhold

  • Skap langsiktige kundeforhold med relevant og tilpasset kommunikasjon.
  • Øk inntektene ved å selge mer og flere ganger til lojale kunder.
  • Forbedre Customer Lifetime Value (CLV) ved å tilpasse tilbudsstrukturen din til regelmessige innkjøp.

Ønsker du en produktgjennomgang, eller et uforpliktende tilbud?
Vi hjelper deg gjerne med å finne rett løsning for ditt firma.

Ring oss for mer produktinformasjon

Ring oss for mer produktinformasjon

Hverdager 8-16

47 64 45 22

Innkommende LEADS

Ønsker du at vi kontakter deg?