Prediktiv analyse

Øk intektene med hendelsesdrevet markedsføring og salg

Kom i gang
checkmark.svg

Effektiviser leads-prosessen med hendelsesstyrt markedsføring

checkmark.svg

Forbedre konverteringen ved å kontakte kundene til rett tid

checkmark.svg

Øk lønnsomheten med innsikt om kundens neste kjøp

Forutse din kundes neste kjøp

Forutse din kundes neste kjøp

Alle selskap vet at de må rette sitt tilbud mot én eller flere veldefinerte målgrupper. Problemet er at de klassiske målgruppevariablene ikke lenger er nøyaktige nok. Alder, kjønn, adresse og inntekt sier ikke nok om individets behov og preferanser. Det samme gjelder selskaper: fjorårets resultat, bransje og antall ansatte gir ikke tilstrekkelig med informasjon om hva deres behov er akkurat nå.

Det er en utfordring å forsyne salgsavdelingen med leads av høy kvalitet, og som selger er det en utfordring å identifisere potensialet i hver lead og samtidig ivareta eksisterende kunder slik at de kjøper mer. Med prediktiv analyse av hendelser (triggere) som fører til at kunden kjøper får du vite hva din målgruppe kommer til å kjøpe, og når de kommer til å gjøre det. Det gir deg muligheten til å komme med relevante tilbud på riktig tidspunkt - og komme konkurrentene dine i forkjøpet.

I vår prediktive analyse tar vi ikke bare utgangspunkt i historisk kundedata – vi samler også data fra en rekke ulike kilder, utifra de de variablene som har størst betydning for din virksomhet. Når vi har identifisert de triggerne som er relevante for ditt selskap er det mulig å forutsi sannsynligheten for at kundene kommer til å kjøpe et spesifikt produkt eller en spesifikk tjeneste innen en gitt tidsperiode.

Ved hjelp av prediktiv analyse kan du både utvikle forretningsstrategier og taktiske og operative prosesser for smartere virksomhet.

Maksimer presisjonen i deres prospektering

Maksimer presisjonen i deres prospektering

Prediktiv analyse forutsier kundenes neste kjøp

  • Identifiser når en kunde har behov for deres produkter og tjenester.
  • Utvikle kampanjene deres ved hjelp av kundesegmentering basert på spesifikke hendelser (triggere).
  • Optimaliser forretningsutviklingen med oversikt over sannsynligheten for at en kunde vil kjøpe.
Øk konverteringen med en effektiv leads-prosess

Øk konverteringen med en effektiv leads-prosess

Hendelsesstyrt markedsføring gjør det mulig å automatisere

  • Øk markedsavdelingens ROI med mer relevant kommunikasjon mot kundene.
  • Skap treffsikker markedsføring med bedre forståelse for mottagernes behov.
  • Få økt stabilitet i markedsarbeidet med automatisert markedsføring.
Øk salget med god timing

Øk salget med god timing

Identifiser kundens behov ved hjelp av triggere.

  • Få bedre timing i salgsprosessen ved å forstå hvilke hendelser som fører til kjøpsbehov.
  • Øk sannsynligheten for handel med tilbud som er tilpasset kunden.
  • Lag relevante kampanjer som er tilpasset kundens kjøpsvindu.

vi vet hva din kundes neste kjøp blir

Prediktiv analyse forutser kundenes kjøpsmønster

Les mer

Ønsker du en produktgjennomgang, eller et uforpliktende tilbud?
Vi hjelper deg gjerne med å finne rett løsning for ditt firma.

Ring oss for mer produktinformasjon

Ring oss for mer produktinformasjon

Hverdager 8-16

47 64 45 22

Innkommende LEADS

Ønsker du at vi kontakter deg?