Slik finner kundene dine riktige bildeler - helt av seg selv

17 jan 2017

Bildeler og bilrekvisita: Med søketjenesten til Bisnode finner kunden selv frem til riktige deler til sin bil i nettbutikken din – enkelt og uten tvil om at delen faktisk passer til bilen. Det gir langt bedre sjanser for konvertering og salg

Netthandel er nådeløst

Netthandel er effektivt, men også svært nådeløst. Hvis ikke kunden finner produktet han søker, eller ikke føler seg trygg på at han har funnet riktig produkt, kjøper han heller ikke noe.

Slike tapte kunder er svært dyre. Og hvis du selger eller jobber med bildeler eller bilrekvisita, er de nå også helt unødvendige.

Det sørger bildatabasen AIS Nordic fra Bisnode for

Riktig bildeler til 16,5 millioner biler

AIS Nordic er en database over samtlige 16,5 millioner biler i Norden med registreringsnummer. Bilene er fordelt på rundt 35.700 kjøretøygrupper, hvor hver gruppe er linket til registeret Tecdoc for å identifisere riktige bildeler.

Trenger kun registreringsnummer

Databasen er igjen knyttet opp mot registrene Tecdoc, Bosch og Olyslager. Det innebærer at man ved kun å skrive inn bilens registreringsnummer, vil få opp akkurat den bildelen, de felgene, de dekkene eller smøremiddelet som passer til den spesifikke bilen – uansett om det er «folkebilen» VW Golf VII eller en 1970-modell Maserati Ghibli.

Eneste som er koblet til både Tecdoc, Bosch og Olyslager

– AIS er ikke den eneste skiltnummersøktjenesten på markedet. Men så vidt jeg vet er det den eneste basen som har kobling til alle disse tre registrene, sier key account manager Steffen Robertsen (bildet) i Bisnode, som tilbyr tjenesten i det nordiske markedet

Kunden blir ekspert selv – automatisk

Den finmaskede inndelingen i kjøretøygrupper gir nøyaktige og entydige svar. Tidligere nevnte VW Golf VII er for eksempel inndelt i hele 31 ulike underkategorier, hver med noe ulike delespesifikasjoner.

Et så komplekst modellregister er ekstremt krevende å forholde seg til for selv den mest erfarne medarbeider. men ved å skrive inn registreringsnummer i AIS, kan kunden klare det selv, helt automatisk

Databasen er enkel å integrere i din nettbutikk.

Økt salg: Gir flere salg pr sidebesøk

– AIS sørger for at kunden enkelt finner delene til sin bil, og at kunden er sikker på at delene faktisk passer til bilen, uansett om det er en takboks, viftereim eller viskerblader, sier Robertsen.

Han understreker at tjenesten ikke bare gir en mye bedre kundeopplevelse. Det gir også økt salg og lønnsomhet.

– Databasen bidrar til økt konvertering fordi den føles enkel og trygg. I tillegg sikrer den at kunden faktisk får riktig produkt, slik at du slipper returer og kundeservicehenvendelser.

Prisen justeres etter forbruk

Steffen Robertsen mener at AIS Nordic vil gi økt lønnsomhet til alle som selger eller jobber med bildeler og bilrekvisita.
Prisen justeres kvartalsvis etter faktisk forbruk. Grunnpakken inkluderer skiltnummersøk, i tillegg kan du legge til manuelt søk etter bilmodell mot en tilleggspris.

Ønsker du mer informasjon?

Vennligst kontakt Steffen Robertsen i Bisnode Norge og få mer informasjon om den nye effektive søketjenesten.
Mobil: 93 08 12 10. E-post: steffen.robertsen@bisnode.com

Abonner på Bisnode PULS