- Veldig aktuelt å jobbe med Big data

Jobb i Bisnode

Majid Malik (33) er ikke i tvil om at han har havnet i riktig bransje til riktig tid. – Big data er jo den nye oljen, så det er veldig spennende og ikke minst aktuelt å jobbe hos Bisnode.

Stor etterspørsel

Majid opplever at det er stor etterspørsel i markedet for å utnytte data til å automatisere eller effektivisere dagens prosesser. I Bisnode har han mulighet til å hjelpe kunder og store merkevarer til å ta ut potensialet, og trekke dem fremover ved hjelp av relevant data.

Spennende muligheter

–  Det er mulighetene som ligger i store mengder datainformasjon som er så spennende. Både komplekst, men også veldig verdifullt, sier Majid, som ser på seg selv som en digital entusiast. Han har erfaring med store data fra Schibsted-konsernet. I Bisnode har han en rådgivende rolle som Key Account Manager og sikrer merverdi og bygger tillit for kundene.

Stor bredde av løsninger

– De fleste forbinder Bisnode med kreditt og kredittsjekker, men noe av det som overrasket meg mest var bredden av løsninger som vi kan tilby. Vi kan bruke data til å vinne nye kunder, beholde og utvikle eksistrende kundeforhold, identifisere målgrupper og drive målrettet kommunikasjon, sier Majid.

Sensitiv informasjon

– Data er ofte sensitiv informasjon. Dette betyr at kundene må føle seg sikre på at dataene foredles riktig, fortsetter han og forklarer «trust» som en nøkkelverdi i Bisnode.

Samarbeid er avgjørende for å lykkes. Han liker at jobben ikke er basert på et «one man show».

– Det beste med Bisnode er menneskene i bedriften. Det er kanskje en klisjé. Men for oss som er nokså nye her, er det verdifullt å se at du har samme mulighet til å bidra like mye og drive selskapet videre, enten du har vært her i to år eller 20 år, forklarer han.

Nysgjerrigheten ønskes velkommen:
– Det er takhøyde og rom for å være nysgjerrig og stille de vanskelige spørsmålene, og være en utfordrer, legger han til. 

Sentralt og luftig

– Og så har vi ganske «freshe» lokaler midt i smørøyet i Oslo!

Majid snakker om den sentrale og luftige beliggenheten i sjette og sjuende etasje i Havnelageret, med utsikt til Operaen og en oppgradert sjøfront, og bare en skolisselengde til nærmeste kafé.

Kompetansedeling på tvers av fag har fått Majid til å føle seg som en viktig del av miljøet:

– Vi har en god kultur for å dele kompetanse. Bisnode har et dynamisk fagmiljø med spesialister, analytikere og ansvarlige for ulike bransjer. Det er mye kunnskap i huset, og vi har mulighet til å lære noe nytt hver dag. Det å være en del av et europeisk selskap som er ledende innen data og analyse, er både utfordrende og spennende, mener Majid.

Vi har en god kultur for å dele kompetanse. Bisnode har et dynamisk fagmiljø med spesialister, analytikere og ansvarlige for ulike bransjer

Majid Malik