Bisnode har offentliggjort sin bærekraftsrapport

11 apr 2019

Bisnode utgav i dag sin bærekraftrapport for 2018, og kan vise til nok et år med vedvarende fokus på bidrag til en bærekraftig fremtid innen økosystemene for data og analyse.

- Smarte data gjør det mulig for våre kunder å modernisere, automatisere, innovere og iverksette en digital transformasjon, i tillegg til å gjøre mange andre ting som gjør samfunnets virksomhet og moderne liv mulig. Når verdens befolkning fortsetter å vokse, vil behovet for bærekraftig data og analyse bare øke, sier Magnus Silfverberg, administrerende direktør i Bisnode.

«I Bisnode ønsker vi å utnytte vår kompetanse til å bygge en bærekraftig, datastyrt og smart verden. Vi ser en fremtid hvor hver person og hver organisasjon nyter fordelene data og analyse kan tilføre».

Rapporten demonstrerer de tiltakene som ble gjennomført i løpet av året på fire områder:

• Digital bærekraft
  • Mangfold og inkludering
  • Miljøfokus
  • En bærekraftig verdikjede

I 2018 kan Bisnode vise til flere bærekraftige høydepunkter:

• Styret har vedtatt en "Data etikkpolicy" med etablering av Compliance Councils for alle markeder, som inkluderer etiske aspekter for produkter og salg
  • Det er innført en ny standard for IT-sikkerhet i kontrollsettene kalt "CIS 20"
  • Mellom 2016-2018 fortsatte Bisnode sitt arbeid med et GDPR implementeringsprogram ved å investere 60 000 timer i dette
  • Vår eNPS har økt betydelig fra -6 i 2017 til +16 i 2018
  • Et fortsatt fokus på mangfold med 45,1% av alle ansatte som kvinner
  • 35% av Bisnodes kunder ga en score på 9 eller 10 i lojalitetspoeng

I løpet av det siste året har Bisnode aktivt kartlagt sin virksomhet mot FNs utviklingsmål innen bærekraft for å nå sine strategiske mål for bærekraft.

Bisnodes rapport ble utarbeidet i samsvar med Global Reporting Initiative (GRI). Siden 2015 har Bisnode vært medlem i FNs Global Compact, verdens største initiativ innenfor bærekraft.

LAST NED RAPPORTEN

For mer informasjon, ta kontakt med
Group HR Lead and Sustainability Manager
Rahat Joshi