DNB: – Kundene forventer at vi vet hvem de er

I DNB er kompetanse om kundedata blitt en del av alles hverdag. – Vi har innsett at hele organisasjonen må forstå hvordan kundedata brukes. Dette har også gitt oss et forsprang, sier Maria Camilla Nørgaard, Enterprise Information Architect i DNB.

– IT, teknologi og kundedata er ikke en liten greie som noen få jobber med på bakrommet. Kundeinnsikt må forankres i hele kulturen i organisasjonen, sier Maria Nørgaard, som mener DNB har tatt på alvor at forståelsen for bruk av kundedata må stå på alles agenda.

Kundeinnsikt som satsingsområde

DNB har satset på økt kontroll med kundedataene gjennom opprettelse av en egen CDO-organisasjon (Chief Data Organization) – det digitale hjertet med kundeinnsikt som tydelig satsingsområde. Dette har gitt økt kompetanse, kontroll og struktur.

Kort sagt:– Vi legger grunnlaget for å bli bedre kjent med kundene våre.

– IT, teknologi og kundedata er ikke en liten greie som noen få jobber med på bakrommet.

– IT, teknologi og kundedata er ikke en liten greie som noen få jobber med på bakrommet.

Maria Camilla Nørgaard, Enterprise Information Architect, DNB

Store forventninger

– I løpet av kort tid har det skjedd en stor utvikling med kundenes forventninger til markedsføringen. Nå forventer de at vi vet hvem de er. Det betyr at kundeinnsikt og god orden på kundedata er helt avgjørende.

DNB jobber med å styrke relasjonen til sine kunder via digitale kanaler. Forspranget ligger i riktig bruk av kundedata.

Les hele saken her

Har du spørsmål om datadrevet markedsføring?

Ta en uforpliktende prat med en av våre rådgivere. Vi spanderer kaffe og gode råd.

Ønsker du at vi kontakter deg?