OMG: – Korrekte kundedata gjør det mulig å betjene mange flere kunder

Kundecase Smarte data Datadrevet markedsføring

For at CRM-rådgiverne i OMG skal kunne tilby lønnsomme, automatisere løsninger til sine kunder er de helt avhengige av pålitelige og nøyaktige data. Denne utfordringen er grunnlaget for et tiårig partnerskap mellom OMG og Bisnode.


CRM-rådgivingsselskapet OMG har et klart og spisset formål: «Vi hjelper våre kunder med finne, vinne og beholde sine kunder.» I over 10 år har selskapet benyttet seg av kvalitetsdata fra Bisnode for å gjøre nettopp det.

Ved å bruke ulike data kan vi prioritere hvem kunden vår bør bruke tid på å ringe. Det bidrar til redusert kost, økt effektivitet av markedskroner og en økt sannsynlighet til å beholde kunden

Atle Hidajat rådgiver i OMG

Datakvalitet

– Data i seg selv er en handelsvare.

Her i Norge kan alle bedrifter få tak i data om kundene sine, men kvaliteten på denne dataen varierer. Vi finner ofte lignende informasjon som den vi mottar fra Bisnode andre steder, men vi finner ikke den samme kvaliteten på dataene, programmerte behandlingsprosesser, rutiner og applikasjoner, sier rådgiver Atle Hidajat i OMG, og legger til:


– Det er heller ikke alle leverandører som greier å vaske data mot hverandre på en god måte, men vår erfaring er at Bisnode er ledende på dette i Norge og Norden, sier rådgiver Atle Hidajat i OMG.

LES HELE SAKEN HER

Ta kontakt nå!

Ønsker du å vite mer om Bisnode sine løsninger?

Ta en uforpliktende prat med en av våre rådgivere. Vi spanderer kaffe og gode råd.

Ønsker du at vi kontakter deg?