NetOnNet doblet antall konverteringer med målgruppeanalyse

En omfattende forståelse av kunden kan gi deg ny og viktig kunnskap i en konkurranseutsatt bransje.

NetOnNet har fokusert på målgruppeanalyse, kundesegmentering og personifisert datadrevet markedsføring. Dette har gitt en dobling i registrerte kunders kjøp.

Har gått motsatt av konkurs

Mens flere aktører i den konkurranseutsatte elektronikkbransjen i de senere år har strevd, og til og med gått konkurs, har NetOnNets omsetning gått i motsatt retning. Grunnlagt i 1999 som et rent nettbasert foretak, har firmaet i dag 33 fysiske butikker og over 900 ansatte i to land, og i 2016 hadde de en omsetning på SEK 5,1 milliarder.

Én av grunnene til at NetOnNet har hatt suksess, er deres fokus på kundedata som grunnlag for  å forstå sine kunder.

Én av grunnene til at NetOnNet har hatt suksess, er deres fokus på kundedata som grunnlag for å forstå sine kunder.

Forstår kundene: Salget øker

Datadrevet målgruppeanalyse har banet veien for personifisert kommunikasjon med registrerte kunder. Dette har ikke bare ført til en øket kundetilfredshet, men også til større salgsvekst.

Relevant, personifisert kommunikasjon

– Etterhvert som vi vokste, forsto vi hvor viktig det var å kjenne kundene våre. På samme tid forsto vi at deres behov når det gjaldt å motta relevant personifisert kommunikasjon hadde økt, sier Pär Gancarz, CRM-leder hos NetOnNet. 

Kundedata gjør personifisert kommunikasjon mulig

Arbeidet med datadrevet kommunikasjon begynte med en analyse av målgruppen av kundene. Den ble utført med hjelp av Bisnode-analytikeren Niklas Lindblom. Det første trinnet var å sikre kvaliteten på NetOnNets egne kundedata, samtidig som man hentet inn så mye bakgrunnsdata som mulig når det gjaldt kundeinnsikt.  

Les hele saken her

Har du spørsmål om datadrevet markedsføring?

Ta en uforpliktende prat med en av våre rådgivere. Vi spanderer kaffe og gode råd.

Ønsker du at vi kontakter deg?